Søk Cannes Young Lions Design - frist 1. mars
Nå har du sjansen til å sette både deg selv og Norge på designkartet! Vi skal sende to unge, norske designere til konkurransen Young Lions Design i Cannes i juni.
Dere to som reiser får utenom selve konkurransen mulighet for å delta på drøssevis med seminarer og workshops, galla, shows og utdelinger, fester, nettverksbygging - og sikkert litt shopping, soling og vandre langs croisetten. Dere kommer ikke til å ha problemer med å aktivisere dere, både faglig og underholdningsmessig!
Grafill med samarbeidspartnere dekker deltakeravgift, flybillett og opphold i fire dager!
Cannes Lions Festivalen arrangerer hvert år en internasjonal Young Lions konkurranse hvor unge kreative, profesjonelle får muligheten til å vise fram sine ferdigheter for noen av de mest innflytelsesrike personene i bransjen. I år har Capa, som representerer Cannes Lions i Norge, inngått et samarbeid med Grafill om å finne to representanter til kategorien Design.
Den 24-timer lange konkurransen foregår i Cannes 15.-19. juni 2014.
Ønsker du å delta?
Du må være 28 år eller yngre (ikke fylt 29 når konkurransen foregår i Cannes), og du må være i jobb (ikke student eller student på utplassering).
Det eneste vi trenger er to referanseprosjekter som viser at du kan løse oppgaven i Cannes (utvikle en identitet basert på en brief - se under).
I tillegg sender du inn en motivering på inntil en side som beskriver hvorfor du skal vinne en plass i Young Lions Design 2014.
Du kan sende inn som enkeltutøver, eller to kan gå sammen som et team og sende inn en felles begrunnelse.
Sendes på mail til grafill@grafill.no
(husk å merke alle vedlegg med søkers navn)
Tunge filer kan lastes opp på Grafills FTP-server:
http://109.74.177.142:82
brukernavn: yl2014
passord: yl2014
Frist for innsendelse 1. mars 2014!
BRIEF
Teams of two are required to deliver a brand identity that includes a logo/brand, a 150-word description of how the brand identity fits the brief and a 150- word description of how the brand would evolve, based on a client brief. Gold, Silver and Bronze medals will be presented to the winners. The Gold winners will be presented during the Press, Radio, Design and Cyber Lions Awards Ceremony on Wednesday 18 June.
THE YOUNG LIONS ZONE
As a Young Lion or Student delegate, you have access to the Young Lions Zone; a special area within the Festival venue built for the under 30s. This is where the master classes, various exhibitions and the Young Lions Competitions all take place. Complete with a smoothie bar and free Wi-Fi, it’s an ideal place to get inspired and do some work.
THE YOUNG LIONS PARTY
The Young Lions Party brings together young delegates aged 30 and under, and takes place on Tuesday 17 June. It’s a great event for meeting peers from around the world.
The aim of the festival Cannes Lions
Cannes Lions has been inspiring creativity for over 60 years. It is the world’s greatest celebration of creative communications in all its forms. Over seven days in June each year the whole creative industry comes together to learn from the best and celebrate the work changing the communications landscape. The 61st Cannes Lions International Festival of Creativity takes place in Cannes from Sunday 15 to Saturday 21 June 2014. All entries are showcased at the Festival venue, the Palais des Festivals.
www.canneslions.com
Representative in Norway
Capa Kinoreklame
CAPA Kinoreklame AS is Norway's leading distributor of cinema advertising - offering on screen, off screen, online and interactive advertising solutions for advertisers. In 2002, the company launched the world's first E-cinema advertising network. By 2012, the entire cinema network in Norway was upgraded to D-cinema - again, a world's first. The company is jointly owned by SF Kino AS and Kinovasjon Norge, with it's headquarters in Oslo - to date, there are 30 employees.
www.capa.no