Søk Young Lions Design 2019

Norge har de siste årene deltatt i Young Lions Design konkurransen i Cannes, og vi søker nå et designteam for 2019. To unge, norske designere får muligheten til å delta i en internasjonal 24-timers designkonkurranse som foregår under festivalperioden, 17.-21. juni.

Sunniva Grolid og Ida Louise Andersen kom hjem med Young Lions gull i 2015

Grafill med samarbeidspartnere dekker deltakeravgift, flybillett og opphold i fire dager. To må søke sammen som et designteam, men trenger ikke jobbe sammen til daglig. Dere må være 30 år eller yngre, og dere må være i jobb (ikke student eller student på utplassering). Send oss to referanseprosjekter som viser at dere kan løse designoppgaven i Cannes - å utvikle en identitet basert på en brief. I tillegg sender dere inn en motivering på inntil en side som beskriver hvorfor dere skal vinne en plass i Young Lions Design 2019. Vinnere vil få beskjed så snart utvelgelsen er klar i medio februar.

Cannes Lions er verdens største festival for kreativitet og arrangeres årlig på den franske riviera i juni. Cannes Lions ble startet i 1954 som en ren reklamefilm-festival, men har siden 2011 titulert seg selv som Cannes Lions International Festival of Creativity. Cannes Lions Festival 2019 foregår 17.-21. juni. I tillegg til konkurransen vil dere som deltar også få med dere seminarer og workshops, galla, shows og utdelinger, fester - og ikke minst nettverksbygging. Dere kommer ikke til å ha problemer med å aktivisere dere, både faglig og underholdningsmessig!

Søknad sendes iwa@grafill.no innen 28. januar 2019.
Husk å merke alle vedlegg med søkers navn.

Årets jury består av Kristine Lillevik (We Oslo), Randi Larsen (Studio Larsen) og Rannveig Lohne (Haltenbanken).

Les mer om Young Lions Design Competition i Cannes
Young Lions Schedule 2019
Se intervjuer med tidligere Young Lions Design deltakere

Jury 2019

  • Randi Larsen

    Randi er senior designer og rådgiver i sitt eget firma, Studio Larsen. Før dette har hun jobbet i en rekke anerkjente byråer, slik som Scandinavian Design Group og Try/APT. Hun har spesialkompetanse innen design for digitale løsninger, i tillegg til bred erfaring innen konseptutvikling, merkevarebygging og utvikling av visuelle identiteter. I prosjekter ser hun alltid etter et godt strategisk grunnlag og helhet, samtidig som hun er over middels opptatt av detaljer. Randi har fokus på å skape løsninger på samfunnsmessige utfordringer og hjelper sine kunder finne kreative måter å balansere den tredelte bunnlinjen – people, planet, profit. Hun har vunnet priser i både ED-Awards, Visuelt, Merket for God Design Gulltaggen og Gullblyanten.

  • Rannveig Lohne

    Rannveig har jobbet som seniordesigner i Haltenbanken siden 2010. Hun har en master i design fra Kunsthøyskolen i Bergen. Rannveig er en allsidig og dyktig designer med stort engasjement. Hennes kompeatanseområde favner bredt, men hun brenner litt ekstra for de digitale flatene - som en viktig del av merkeopplevelsen og ofte første møtepunkt for brukeren. 

  • Kristine Lillevik

    Kristine er partner og kreativ leder i design- og merkevarebyrået WE Oslo, et firma som ble etablert i 2014. Kristine har lang og bred erfaring fra bransjen og var med om å starte Dinamo Design i 2001 hvor hun blant annet ledet teamet bak den visuelle identiteten til Den Norske Opera og Ballett. Hun jobber med flere av Norges største merkevarer og utvikler identiteter og konsepter for Dæhlie, Johaug, Rørosmeieret, Solberg&Hansen og Mester Grønn. Hun har vunnet flere priser for arbeidet sitt.