Design Works #01: Ny metodikk for tjenestedesign og merkevarebygging
Hva har ritualer og myter å gjøre med tjenestedesign og merkevarebygging? Den 24. oktober deler Ted Matthews fra AHO kunnskap og metodikk fra nybrottsarbeidet i sin doktorgrad «Sacred Services».
Arrangementet er det første i serien Design Works som skal spre ny kunnskap rundt temaer innen design, kultur og opplevelser med røtter i aktuell designforskning.
Tid: 24. oktober 2017, 09:00 - 11:00
Sted: DOGA, Hausmanns gate 16 i Oslo
Pris: Gratis
Program
08.30 Frokost serveres
09.00-09.45 Foredrag: «Sacred Services» – ny metodikk for tjenestedesign og merkevarebygging
I første del av arrangementet vil Ted Matthews konkretisere hvordan teori relatert til myter og ritualer har resultert i en strategisk metodikk. Han vil bruke eksempler fra fotball og reiseliv, med mål om å lage mer meningsfylte opplevelser. Doktorgraden er basert på samarbeid med Norges Fotballforbund, Telenor, Innovasjon Norge reiseliv og en norsk bank.
10.00-11.00 Workshop
I del to av arrangementet kan du delta i en workshop som fasiliteres av Ted. Der skal vi teste og diskutere nye designverktøy for cultural mapping, som inngår i metode for utvikling av meningsfylte tjenester og merkevarer.
Arrangementet passer for deg som designer tjenester, utvikler merkevarer eller driver merkevareledelse.
Foredrag og workshop holdes på engelsk.
Frokostseminaret ledes av Ted Matthews, ph.d. og ansvarlig for tjenestedesign ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (AHO). Han er også en etterspurt internasjonal foredragsholder.