tilbake

IxDA-prisen

IxDA-prisen hedrer fremragende interaksjonsdesign hvor brukeropplevelse står i fokus. Prisen deles ut av IxDA Oslo og Grafill. IxDA-prisen 2017 er tildelt Per Olav Walmann, Jonathan Averstedt, Nikolai Andersen, Katrine Naustdal, Lukas Szachanski, Jo Espen Johansen, Hans Christian Grønn, Caroline Johnsen Nordby og Nikolai Andersen i Los & Co og André Elvan og Alexander Bech i Værsågod for kampanjenettside for Hurtigruten «Plant your flags».

Kampanjenettside for Hurtigruten «Plant your flags»

Kampanjesider er vanligvis en kategori preget av raske løsninger og kortsiktig gevinst, og er sjelden det første som slår oss når vi snakker om det beste innen norsk interaksjonsdesign. – Hurtigruten har med «Plant your flags» tatt et grep på kampanje-formatet som overbeviser stort.

Løsningen er et klasse-eksempel på hvordan godt håndtverk, en helhetlig strategi, og fokus på målgruppens behov kan løfte den tradisjonelle kampanje-siden fra en digital reklameplakat til det som føles som starten på ditt livs største eventyr. Gjennom en flyt som bygger opp under ekspedisjons-følelsen tar «Plant your flags» oss med på en reise der samspillet mellom interaksjon, design og innhold bygger historier som oppfordrer til rikere reiseopplevelser og bringer frem en Amundsen i oss alle. 

Juryen gratulerer med IxDA-Prisen 2017 og venter i spenning på VR-versjonen av «Plant your flags»!

Design: Per Olav Walmann, Jonathan Averstedt, Caroline Solheim og Katrine Naustdal
Produsent: Lukas Szachanski
Kreatør: Jo Espen Johansen, Hans Christian Grønn, Caroline Johnsen Nordby og Nikolai Andersen
Prosjektleder: Stine Prøitz
Strategisk rådgiver: Bård Skjørtorp
Firma: Los & Co
Frontendutvikling: André Elvan og Alexander Bech
Firma: Værsågod

plantflags.com

 

 

GrafillRosenkrantz gate 21, 0160 Oslo22 12 82 00grafill@grafill.no

Abonner på nyhetsbrev