Gull

Strømme Throndsen Design

Emballasjeserie ”Grønne Folk”

video: Juryens kommentar

Grafisk design
Morten Throndsen og Eia Grødal

Firma
Strømme Throndsen Design

Oppdragsgiver
Hegstad, Viken og Blakstad

Juryens kommentar
En gjennomarbeidet pakningsserie med et godt navn og en tydelig idé designet i et delikat og folkelig utrykk. Den friske fargebruken sammen med særpreget og gjennomført typografi sprer energi og glede, og får serien til å stå frem i butikkhyllene. Utfordringen med et lite visuelt innhold er løst på en subtil måte som gir en kvalitetsfølelse. Logo er viet stor plass, noe som oppfattes som et fint grep for å bygge merkevare. Vi gleder oss til å smake!

Diplom

Koko Black

Emballasje for sjokolade ”Easter Expeditions”

Kreativ Leder
Emma Davis

Design
Sandra Walderhaug

Firma
Koko Black

 

Fotograf
Natalia Hernandez / Crumpet

Oppdragsgiver
Koko Black

Juryens kommentar
Forbrukeren blir umiddelbart tatt med inn i påskens magi. Pakningene har mange visuelle elementer fra sesongens aktiviteter, noe som gir gode assosiasjoner. Serien har også pene innpakninger hvor sjokoladen står i fokus, hvor de forskjellige sjokoladeteksturene og overflatene har et godt og rent samspill. Typografi og illustrasjon gir et elegant og sofistikert utrykk, og sjokoladen ser veldig god ut.

Diplom

Cretalux

Emballasje for økologiske produkter

Kreativ leder
Bjørn Rybakken

Grafisk design
Alexandra Kloster

Rådgiver
Line Støtvig

Produksjonsleder
Reidar Oksavik

 

Prosjektleder
Bente Lund-Hansen

Firma
Cretalux

Kategoridirektør mellommåltid
Unn Grønvold Nikolaisen

Markedssjef Tine markedskategorier
Linn Heidi Lunde


 

Senior merkevaresjef kategori drikke
Karianne Moger Ranem

Seniorkonsulent grafisk design
Andre Moen

Firma
Tine

Oppdragsgiver
Tine

Juryens kommentar
En godt gjennomarbeidet pakningsserie av hverdagsprodukter. At produktene er økologiske er det ikke til å ta feil av, og pakningene er krydret med relevant og troverdig historiefortelling. Foto med det særegne mønsteret gjør at serien fremstår som unik. Designet er friskt, uhøytidelig og vennlig. Den skiller seg tydelig fra andre melkeprodukter i butikk og tar seg godt ut på kjøkkenbordet, samtidig som Tines merkevare blir ivaretatt.

Diplom

Notch

Emballasje for snacksserie ”Poppa”

Design
Henning Gjerde, Simen Myklebust og Kenneth Knutsen

Konsulent
Morten Horn

Firma
Notch

 

Produkteier
Mikkel Haugstveit / Sørlandschips

Oppdragsgiver
Sørlandschips

poppa.no

Juryens kommentar
Poppa er en morsom og energisk pakningsserie som juryen liker godt! Fargevalget, budskapet og materialet glir inn i en delikat drakt som skiller seg ut fra de andre mer skrikende snacksaktørene. Enkelheten i typografi og billedbruk gjør at forbruker fort forstår konseptet, og kan lett plukke det med seg og nyte. Et enkelt og lett design som kommuniserer få kalorier på en fin måte.

GrafillRosenkrantz gate 21, 0160 Oslo22 12 82 00grafill@grafill.no

Abonner på nyhetsbrev