Gull

Olssøn Barbieri

Emballasje for aquavit “Hellstrøm Aquavit”

video: Juryens kommentar

Design
Erika Barbieri og Henrik Olssøn

Firma
Olssøn Barbieri

Illustrasjon
Erika Barbieri
 

Art direction
Erika Barbieri

Foto
Sigve Aspelund og Stian Broch

Oppdragsgiver
Moestue Grape Selections

Juryens kommentar
Dette er en rik flaskeform som gir personlighet i hyllen, og som har referanser til kokkekunst. Flasken føles solid og kan holdes godt i en hånd. Sluttproduktet er et ærlig og usminket stykke arbeid, med gjennomarbeida detaljer. I tillegg bryter løsningen fint i denne kategorien. Fargekoden gir god mulighet til å skape en tydelig serie. Fokus på innholdet gjør at fargen kommer tydelig frem. Flasken har en verdighet ved seg og oser av kvalitet. Designet har også en rikhet som ikke forstyrrer. Kombinasjonen av fargen og håndverket er sterkt. Skål!

Diplom

Strømme Throndsen Design

Emballasje for juice “Sunniva Premium”

Design
Eia Grødal

Firma
Strømme Throndsen Design

Illustrasjon
Rosie Sanders
 

Art direction
Morten Throndsen

Oppdragsgiver
Fellesjuice

Juryens kommentar
Løsningen er et smakfull redesign med frodig bruk av illustrasjon på alle sider av kartongen. Det lilla båndet skaper tydelig brand property i hyllen. Det er noen småproblem med differensieringen, men det er ryddet godt opp i hierarki og designelementer.

Diplom

Scandinavian Design Group

Emballasje for øl “Hansa 2012”

Design og art direction
Eirik Seu Stokkmo, Erling Norderud Hansen og Mathias Disen

Firma
Scandinavian Design Group

Illustrasjon
Tim Cooper, Erling Norderud Hansen, Eirik Seu Stokkmo og Mathias Disen
 

Prosjektleder
Evelyn Wulff

Rådgiver
Trine Knutsen og Annie Myhre

Kundeansvarlige
Maren Olsen, Alf Helge Halland, Alexander Nordvik og Eirik Abelsens

Oppdragsgiver
Hansa Borg Bryggerier

Juryens kommentar
Grepet med å ikonifisere H-en er godt utnyttet, og gjør at man kjenner igjen produktet fra alle sider. Dette er et modig grep som skaper et tydelig fingeravtrykk i hyllen, og som skiller standardsortimentet fra sesongproduktene.

Diplom

Procontra

Emballasje for øl “Hoppy Joe”

Design
Daniel Brokstad

Firma
Procontra

Illustrasjon
Daniel Brokstad
 

Tekst
Nick Hegreberg

Markedsrådgiver
Rune Langemyhr

Oppdragsgiver
Lervig Aktiebryggeri

Juryens kommentar
Løsningen har tydelige referanser til mikrobryggeritradisjonen. Håndverket er gjennomarbeidet med god bruk av farger og illustrasjon. Den konseptuelle løsningen henter referanser fra amerikanske ølmerker og gamle norske etiketter. Ikke noe snikk-snakk. Lervigs hermetikk-takk.

GrafillRosenkrantz gate 21, 0160 Oslo22 12 82 00grafill@grafill.no

Abonner på nyhetsbrev