Norske kreative hentes til internasjonale juryer


Det gleder oss å se at norske kreative er blitt eksportvare og hentes inn til de store internasjonale design-konkurransene. I år finner vi norske navn i både ED-Awards, D&AD og Cannes Lions.

ED-Awards #

Veronica Mike Solheim, Anti
- Det er utrolig stas å få representere både Anti og Norge i årets EDAwards. Jeg føler meg veldig beæret og stolt av å bli spurt. Det er en ypperlig anledning til å få se mange spennende løsninger og i det hele tatt få ta og føle på design fra hele Europa. Samtidig er årets jury proppet av inspirerende og viktige aktører. Det er nesten for vilt at jeg får være en av dem.

D&AD #

Sanda Zahirovic, Melvær&Lien
- Jeg ble spurt og takket ja til å juryere i branding i årets D&AD. Dette er en fantastsik mulighet og jeg føler meg æret som har fått dette tilbudet. Det kommer til å bli ekstremt lærerikt og ikke minst gøy å få innblikk i industrien på internasjonalt nivå.

Cannes Lions #

Erik Heisholt, Anti
- Jeg har vunnet Grand Prix og mange løver, men faktisk aldri sittet i juryen tidligere. Og jeg har sittet i mange juryer; blant annet Clio, D&AD, New York festivals, Cresta og Eurobest. Cannes Lions var den som manglet i beltet, så det var stas å komme gjennom det trange nåløyet. Takk til all eventuell lobbyvirksomhet, sier Heisholt til Kampanje.

Markus Lind, Good Morning
- Å bli spurt om å få være med i Cannes Lions er jo alltid en ære, og spesielt stas er det å få sitte i Mobile-juryen. Mobilflaten opererer, mer enn noen annen flate, i det utrolig spennende segmentet som befinner seg et eller annet sted mellom nytte, underholdning og reklame. Mulighetene er enorme og dermed også utfordringene, sier han i en kommentar til Kampanje.

Hans Magne Ekre, SMFB
Eva Sannum, Geelmuyden.Kiese