Neue for A New Type of Imprint Volume Two


Tre måneder har gått siden lanseringen av den første utgaven av Antis livsstilsmagasin, A New Type of Imprint. Redaksjonen er godt i gang med etterfølgeren som lanseres i mars, hvor de har fått med seg Henrik Wold Kraglund, fra Neue Design, og Oscar Grønner som designere av magasinets andre kapittel og selve omslaget.

Neue Imprint

– Det viser seg at det ikke bare er oss som har tenkt tanken om at det trengs en arena for kreativitet her i landet — en kanal som stolt viser frem alt vi har å by på. Publikasjonen har blitt tatt godt imot i både inn- og utland, nettopp fordi Norsk kreativietet fremdeles er eksotisk og spennende, forteller redaktør Veronica Mike Solheim.

I løpet av kort tid har magasinet blitt omtalt på flere store, internasjonale nettsider. I tillegg har redaksjonen inngått distribusjonsavtaler med MMS Ltd. i UK og Pinapple Meida for resten av verden. Det kom inmidlertid ikke av seg selv.

– Det har vist seg å være mer utfordrende enn vi regnet med. Det er vanskelig å konkurrere på pris i utlandet på grunn av trykk- og produksjonskostander her i landet. Samtidig er søknadsprosesser veldig omfattende fordi Norge ikke er medlem av EU. Heldigvis er alle avtaler nå satt og det neste nummeret er å finne verden over fra første stund, sier Solheim.

Den første utgaven har solgt bra i Norge, London og Edinburgh, og blir å finne i butikk frem til 2. mars, da det byttes ut med nummer to. Redaksjonen gleder seg til lanseringen og redaktøren tør å påstå at nummeret er sterkere enn førstefødte. Hun er veldig fornøyd med å ha med seg Henrik Wold Kraglund, fra Neue, og Oscar Grønner som designere på magasinets andre kapittel, som har ny tematikk og designer for hver utgave.

– Neue er et byrå hvis arbeid Anti har beundret lenge og det er en ære at de vil sette sitt preg på magasinet. Dette lille grepet gjør at vi får vise bredden vi har av grafisk design i Norge, samt gjør det hvert magasin til et unikt kunstverk. Det vi har sett av Kraglund og Grønner så langt, er intet annet enn nettopp det, forteller Solheim.

Selv er Wold Kraglund gira på samarbeidet, som også avslører tematikken for kapittelet.

– Jeg har valgt å bidra til A New Type of Imprint fordi det er et viktig tilskudd til bladhylla, og ikke minst en spennende publikasjon laget av og om mennesker med en brennende lidenskap for sine fagområder. I tillegg er temaet «tid» et veldig kult utgangspunkt å jobbe med, og åpner for interessante tolkninger i forhold til layout og illustrasjon.

A New Type of Imprint Volume Two er å finne i bladhyllen i begynnelsen av mars, men kan allerede forhåndsbestilles på magasinets hjemmeside.