Gull i Young Lions Design!


Sunniva Grolid og Ida Louise Andersen ble valgt ut til å representere Norge i Young Lions Design i Cannes. Nå kommer de hjem med gull.

Canneslions Gull

Young Lions-teamet gikk til topps i designkonkurransen for unge talenter foran 18 andre team. Briefen gikk ut på å designe en ny visuell identitet for byen Cannes.

– Vi la hovedvekt på at vi ville visualisere den pulserende energien i byen og alt den representerer av business, reiser og festivaler, så vi bygget et mønster med mye bevegelse og der vi har snudd enkelte elementer for å visualisere at det er rom for å gå sin egen vei, forteller teamet til Kampanje.

Grafill er kjempestolte og gratulerer!

Se vinnerbidraget på kampanje.com:
kampanje.com/globalassets/c...

Dorthe Smeby snakket med designerene før de reiste ned til Cannes. Les intervjuet her:
www.grafill.no/feature/youn...

Grafill sender hvert år to unge, norske designere til konkurransen Young Lions Design i Cannes. Det er Cannes Lions Festivalen som er arrangør for denne årlige 24-timers konkurransen for unge kreative, profesjonelle innen ulike fagområder. Capa, som representerer Cannes Lions i Norge, samarbeider med Grafill for å finne et dyktig team til kategorien Design.

Ida Louise Andersen (23) fra Asker, jobber som designer hos WeOslo. I et nyoppstartet byrå med erfarne bransjefolk, har hun fått anledning til å erfare gründervirksomhet kombinert med et høyt tempo, og være tett på kunder som blant andre Oslo konserthus, Bjørn Dæhli, Norsk filminstitutt, Comfort og Sandnes garn. Hun har også blitt publisert i det internasjonale designmagasinet BranD Magazine.

Sunniva Grolid (24) fra Hattfjelldal, er ansatt som designer hos Elle Melle i Ålesund. Byrået er en veletablert aktør innen identitetsdesign og konseptutvikling og har kunder både nasjonalt og internasjonalt. Våren 2012 mottok Sunniva Gullspiren, som er en utmerkelse for årets beste studentarbeid ved NKH Trondheim.