Canneslions

Unge løver søkes til Cannes Young Lions Design


Vi skal sende to unge, norske designere til konkurransen Young Lions Design i Cannes. Grafill med samarbeidspartnere dekker deltakeravgift, flybillett og opphold i fire dager. Den 24-timer lange konkurransen foregår i perioden 21.-24. juni 2015. Nå har du sjansen til å sette både deg selv og Norge på designkartet!

To må søke sammen som et designteam, men dere trenger ikke jobbe som et team til daglig. Dere må være 28 år eller yngre (per 21. juni), og dere må være i jobb (ikke student eller student på utplassering).

Send oss to referanseprosjekter som viser at dere kan løse designoppgaven i Cannes - å utvikle en identitet basert på en brief - se under. I tillegg sender dere inn en motivering på inntil en side som beskriver hvorfor dere skal vinne en plass i Young Lions Design 2015.

Utvelgelsen gjøres av jurymedlemmer i Visueltjuryen, 7.-9. mai. Vinnere vil få beskjed så snart utvelgelsen er klar.

Dere to som reiser får utenom selve konkurransen mulighet for å delta på drøssevis med seminarer og workshops, galla, shows og utdelinger, fester, nettverksbygging - og sikkert litt shopping, soling og vandre langs croisetten. Dere kommer ikke til å ha problemer med å aktivisere dere, både faglig og underholdningsmessig!

Søknad sendes info@grafill.no
(husk å merke alle vedlegg med søkers navn)

Tunge filer kan lastes opp på Grafills FTP-server:
http://109.74.177.142:82
brukernavn: yl2015
passord: yl2015

Søknadsfrist torsdag 30. april 2015.

THE BRIEF
Teams of two are required to deliver a brand identity that includes a logo/brand, a 150-word description of how the brand identity fits the brief and a 150-word description of how the brand would evolve. The client will present the brief to the teams late afternoon on Sunday 21 June. Creatives will then have 24 hours to create their work with workstation access to the Young Lions Competition Area between 08:30-20:00 on Monday 22 June. The work will then be judged by a selected jury on Wednesday 24 June.

Software is provided by Adobe. The teams also have access to an image bank provided by Getty Images. Each workstation consists of an Apple iMac.

Gold, Silver and Bronze medals will be presented to the winners. The Gold winners will be presented during the Cyber, Design, Product Design and Radio Lions Awards Ceremony on Wednesday 24 June.

THE FESTIVAL
The 62-year old Festival is the world’s biggest celebration of creativity. During one week in June each year, Cannes transforms into a global meeting place of anyone engaged in technology, advertising, media, marketing, design, innovation and entertainment. There are discussions, talks, parties, competitions, workshops, screenings and exhibitions, all dedicated to exploring the future of the creative industries. Four awards shows celebrate the most ground-breaking work in brand communications, across industries and in 16 different media categories, from film and interactive to design, innovation and media.

Winning a Lion trophy is widely considered the greatest accolade in the industry and is often career-changing. The Young Lions Design Competition was launched in 2012, to give graphic and other specialist designers the space to showcase their talent and test their skills against the rest of the industry.